Sè vo aduprate enzimi per lavà i vestiti, hè più faciule di mantene l'attività enzimatica à 30-40 gradi Celsius, dunque a temperatura di l'acqua più adatta per lavà i vestiti hè di circa 30 gradi. Nantu à sta basa, secondu i diversi materiali, e diverse macchie è i diversi agenti di pulizia, hè una scelta sàvia di calà o aumentà ligeramente a temperatura di l'acqua. In fatti, a temperatura di lavaggio più adatta per ogni tipu di vestiti hè diversa. A temperatura di l'acqua deve esse scelta secondu a struttura di i vestiti è a natura di e macchie. Sè i vestiti cuntenenu macchie di sangue è altre macchie, cumprese proteine, devenu esse lavati cù acqua fredda, perchè l'acqua calda farà chì e macchie chì cuntenenu proteine aderiscenu più fermamente à i vestiti; sè a temperatura di l'acqua hè troppu calda, ùn hè micca adatta per lavà i capelli è i vestiti di seta, perchè pò causà a ritirata è a deformazione ponu ancu causà a sbiaditura di i vestiti; sè lavemu spessu vestiti chì cuntenenu enzimi, hè più faciule di mantene l'attività enzimatica à 30-40 gradi Celsius.
In generale, a temperatura di l'acqua più adatta per lavà i vestiti hè di circa 30 gradi. Sicondu questu, secondu i diversi materiali, e diverse macchie è i diversi agenti di pulizia, hè una scelta sàvia di calà o aumentà ligeramente a temperatura di l'acqua.
Per macchie specifiche, a proteasi, l'amilasi, a lipasi è a cellulasi sò generalmente aghjunte à u detersivo per migliurà l'effettu di lavaggio.
A proteasi pò catalizà l'idrolisi di a terra cum'è e macchie di carne, e macchie di sudore, e macchie di latte è e macchie di sangue; l'amilasi pò catalizà l'idrolisi di a terra cum'è u cioccolatu, u purè di patate è u risu.
A lipasi pò decompone efficacemente a terra cum'è diversi olii animali è vegetali è e secrezioni di e ghiandole sebacee umane.
A cellulasi pò caccià e sporgenze di e fibre nantu à a superficia di u tissutu, affinchì i vestiti possinu ottene a funzione di prutezzione di u culore, dolcezza è rinnuvamentu. In u passatu, si usava soprattuttu una sola proteasi, ma avà si usa generalmente un enzima cumplessu.
E particelle turchine o rosse in u detergente sò enzimi. Alcune cumpagnie utilizanu enzimi chì a so qualità è u so pesu ùn sò micca abbastanza boni per influenzà l'effettu di lavaggio, dunque i cunsumatori devenu sempre sceglie un detergente di marca cunnisciuta.
A rimuzione di e macchie di ruggine, pigmenti è culuranti richiede certe cundizioni, è u lavaggio hè difficiule, dunque hè megliu mandalli in una lavanderia per u trattamentu.
I cunsumatori devenu fà attenzione chì u detergente per a lavanderia aghjuntu enzimi ùn pò esse adupratu per lavà tessuti di seta è lana chì cuntenenu fibre proteiche, perchè l'enzimi ponu distrughje a struttura di e fibre proteiche è influenzà a resistenza è a lucentezza di i tessuti di seta è lana. Si pò aduprà sapone o tessuti di seta è lana speciali per lavà. Detergente.
Data di publicazione: 12 di nuvembre di u 2021